نی نی بان: کودکان به مواد مغذی بسیاری برای رشد و سلامت خود نیاز دارند. والدین با شناخت این مواد و فراهم کردن آن‌ها می‌توانند رشدی مناسب و زندگی‌ سالم در آینده را برای آنها فراهم کنند. برای آشنایی با این مواد، با ما همراه باشید. کلسیم: استخوان و دندان‌هایی قوی می‌سازد، سیستم عصبی را سالم نگه می‌دارد و عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد. به غلظت خون کمک و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می‌کند. اسیدهای چرب ضروری: به ساخت سلول‌ها کمک، سیستم عصبی را منظم و سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند. مق ...

نی نی بان: کودکان به مواد مغذی بسیاری برای رشد و سلامت خود نیاز دارند. والدین با شناخت این مواد و فراهم کردن آن‌ها می‌توانند رشدی مناسب و زندگی‌ سالم در آینده را برای آنها فراهم کنند. برای آشنایی با این مواد، با ما همراه باشید.

 

تغذیه سالم و 10 ماده مغذی که هر کودکی احتیاج دارد - تصویر 1

 

کلسیم: استخوان و دندان‌هایی قوی می‌سازد، سیستم عصبی را سالم نگه می‌دارد و عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد. به غلظت خون کمک و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می‌کند.

 

اسیدهای چرب ضروری: به ساخت سلول‌ها کمک، سیستم عصبی را منظم و سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند. مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا بدن مواد مغذی را جذب کند. برای سلامت مغز و بینایی نیز ضرروری است.

 

آهن: برای ساخت هموگلوبین، ‌رنگ‌دانه‌های حامل اکسیژن در خون، میوگلوبین، رنگ‌دانه‌های که اکسیژن را در ماهیچه‌ها ذخیره می‌کنند، ضروری است. کمبود آهن منجر به کم‌خونی می‌شود که می‌تواند خستگی، ضعف و کج‌‌خلقی ‌را به دنبال داشته باشد.

 

منیزیم: استخوان‌ها را قوی و ضربان قبل را منظم می‌کند. از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند و به نگهداری ماهیچه و عملکرد عصب کمک می‌کند.

 

پتاسیم: همراه سدیم تعادل آب بدن را کنترل می‌کند که موجب محافظت از فشار خون می‌شود. به عملکرد ماهیچه‌ها و ضربان قلب کمک می‌کند و خطر سنگ‌های کلیوی و پوکی استخوان را در آینده کاهش می‌دهد.

 

ویتامین آ: نقش مهمی در بینایی و رشد استخوان‌‌ها دارد، از بدن در مقابل عف��نت‌ها محافظت می‌کند، سلامت بدن و رشد سلول‌ و بافت‌ها را در بدن افزایش می‌دهد که شامل مو، ناخن و پوست است.

 

ویتامین سی: باعث ساخت و مرمت سلول‌های قرمز خونی، استخوان‌ و بافت‌ها می‌شود. کمک می‌کند تا لثه کودک شما سالم بماند، رگ‌های خونی را تقویت می‌کند و کوفتگی را کاهش می‌دهد. سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و عفونت را در قرنطینه نگه‌ می‌دارد. همچنین موجب جذب آهن در بدن می‌شود.

 

ویتامین دی: به بدن کمک می‌کند تا مواد معدنی مثل کلسیم را جذب کند و دندان‌ها و استخوان‌هایی قوی ‌بسازد. برای رشد استخوان‌ها ضروری است. همچنین به عنوان هورمونی در سیستم سلامت ایمنی بدن، تولید انسولین و تنظیم رشد سلول‌ها عمل می‌کند.

 

ویتامین ای: از تولید رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند جلوگیری می‌کند. برای سیستم ایمنی بدن و مرمت دی ان ای (DNA) ضروری است.

 

زینک: در عملکرد 70 آنزیم شرکت دارد و به هضم و سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. برای رشد بدن نیز ضروری است.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه