نی نی بان: چربی شکم می‌تواند به راحتی به‌وجود آید، به همین دلیل یکی از بدترین انواع چربی در بدن است. ما در رژیم پس از زایمان، اغلب به این می‌اندیشیم که چگونه از شر چربی شکم رهایی یابیم. مادران تازه وارد به دلیل بزرگ شدن شکم‌شان در طول بارداری، همیشه نگران این موضوع هستند. بدن انسان به دلایل گوناگون به ذخیره چربی در شکم تمایل دارد و در طول بارداری مقدار این چربی بیشتر می‌شود. از طرفی از دست دادن آن نیز مشکل است، به‌خصوص پس از دوران بارداری. اگر شما نیز در چنین وضعیتی قرار دارید، راه‌کاره ...

نی نی بان: چربی شکم می‌تواند به راحتی به‌وجود آید، به همین دلیل یکی از بدترین انواع چربی در بدن است. ما در رژیم پس از زایمان، اغلب به این می‌اندیشیم که چگونه از شر چربی شکم رهایی یابیم. مادران تازه وارد به دلیل بزرگ شدن شکم‌شان در طول بارداری، همیشه نگران این موضوع هستند.

 

 

بدن انسان به دلایل گوناگون به ذخیره چربی در شکم تمایل دارد و در طول بارداری مقدار این چربی بیشتر می‌شود. از طرفی از دست دادن آن نیز مشکل است، به‌خصوص پس از دوران بارداری. اگر شما نیز در چنین وضعیتی قرار دارید، راه‌کارهای زیر را مطالعه کنید.

 

واقعیت‌هایی درباره چربی شکم

دو نوع چربی شکم وجود دارد: احاشی و زیرپوستی. چربی‌های احاشی چربی‌هایی هستند که اطراف اندام‌ها و اعضای داخلی بدن را می‌گیرند. شما نمی‌توانید آن‌ها را ببینید اما آن‌ها وجود دارند و بسیار خطرناک هستند. چربی‌های زیر پوستی چربی‌هایی هستند که درست زیر پوست شما قرار گرفته‌اند و نوعی از چربی است که شما می‌توانید آن را ببینید. چربی‌ احاشی، چربی زیر پوستی شما را به سمت بیرون فشار می‌دهد و شکم‌تان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر چه چربی احاشی می‌تواند درباره اندام‌تان به شما اعتماد به نفس دهد اما باید برای رهایی از آن‌ها به هر دو نوع آن توجه کنید.

 

چرا چربی شکم به وجود می‌آید؟

این چربی می‌تواند به دلایل مختلف به وجود آید و بسیاری از آن‌ها ربطی به شیوه غذا خوردن شما ندارد. در اینجا دلایلی را که موجب به‌وجود آمدن آن می‌شود، برایتان آورده‌ایم.

هورمون‌ها. هورمون‌ها به دلایل مختلفی می‌توانند موجب چربی شکم شوند. استروژن، که هورمونی زنانه است، می‌تواند وزن شما را اضافه کند. زمانی که سطح استروژن کاهش می‌یابد، چربی‌ها در ناحیه شکم و ران جمع می‌شوند تا شما را برای شیردهی آماده کنند.

بارداری. بارداری به 2 دلیل موجب افزایش چربی در ناحیه شکم می‌شود؛ اولی کشش پوست برای آماده ساختن رشد جنین و دومی برای حفاظت از او.

ساختار ژنتیکی. وقتی صحبت از چاقی می‌شود، هر شخصی از دیگری متفاوت است و یک دلیل ساده دارد: ژنتیک. بعضی‌ها شکم بزرگ‌تری دارند که می‌تواند دلیل آن ژنتیک باشد.

استرس. استرس می‌تواند موجب افزایش وزن شود. زیرا زمانی که شما استرس دارید، بدن شما کورتیزول تولید می‌کند تا با استرس بجنگد. سطح زیاد کورتیزول می‌تواند موجب افزایش ذخیره چربی در شکم‌ شود. بنابراین استرس زیاد می‌تواند عاملی برای چاقی شکم‌تان باشد.

خوردن غذاهای نامناسب. خوردن غذاهای نامناسب می‌تواند موجب چربی شکم شود، به خصوص زمانی که شما مقدار زیادی غذاهای فراوری شده می‌خورید. نوشیدنی‌های شیرین و شکر‌دار می‌تواند دلیل دیگری باشد. هر چه بیشتر غذای نامناسب بخورید، بیشتر به سمت‌شان کشیده می‌شوید که می‌تواند باعث اضافه وزن شما در آینده شود.

 

چگونه می‌توانم چربی شکم را از بین ببرم؟

نگران نباشید. راه‌هایی برای از بین بردن چربی شکم‌تان وجود دارد.

شیردهی

بسیاری از مادران می‌گویند که شیردهی موجب کاهش وزن آن‌ها پس از زایمان شده است. دلیل ساده‌ای برای آن وجود دارد. شیردهی باعث می‌شود رحم شما به اندازه طبیعی خود باز گردد و شکم شما را کوچک‌تر نشان دهد.

 

غذای مناسب بخورید

خوردن غذاهای مناسب به شما کمک می‌کند تا وزن‌ و به همان نسبت چربی شکم‌تان را کاهش دهید. غذاهای فرآوری شده باعث جمع شدن چربی به دور شکم‌تان می‌شود، حتی اگر مقدار کالری هر روزه خود را مصرف کنید. دلیل‌اش ساده است، زیرا آن غذاها برای شما بد است. شما می‌توانید با خوردن غذایی مناسب از آن‌ها رهایی یابید. میوه، سبزیجات، کربوهیدرات‌های پیچیده شما را خوشحال‌تر و سالم‌تر می‌کند.

 

به کل بدن خود ورزش دهید

بسیاری از مردم معتقدند که شما می‌توانید چربی یک بخش خاصی از بدن خود را کاهش دهید اگر تنها روی آن قسمت تمرکز کنید. این خطرناک است زیرا می‌تواند تعادل بدن شما را به هم بزند. به کل بدن خود ورزش دهید تا  چربی کل بدن شما کاهش و در نهایت می‌بینید که چربی شکم شما نیز کاهش خواهد یافت.

 

ورزش‌های قدرتی

ورزش‌های قلبی و عروقی فواید بسیاری دارد اما برای کاهش وزن طولانی مدت، شما نیاز به ساخت توده عضلانی بدون چربی دارید. زمانی که به ماهیچه‌های خود ورزش می‌دهید، انرژی خود را از چربی ذخیره شده می‌گیرید تا ورزش خود را به اتمام برسانید. هر چه بیشتر ورزش کنید، ماهیچه‌های شما انرژی بیشتری از چربی‌های بدن‌تان می‌گیرند و هر چه توده عضلانی شما بیشتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید، حتی زمانی که ورزش نمی‌کنید.

 

انگیزه‌ای قوی داشته باشید

انگیزه یکی از کلیدهای کاهش وزن است و اگر شما می‌خواهید چربی شکم‌تان را کاهش دهید، باید انگیزه‌ای قوی داشته باشید. این می‌تواند کمی سخت باشد، به‌خصوص اگر تازه فرزند خود را به دنیا آورده‌اید و انرژی زیادی برای ورزش کردن ندارید. یک راه خوب برای داشتن انگیزه این است که میزان کاهش وزن خود را مدام اندازه بگیرید. در این صورت زمانی که وزش شما کاهش می یابد، انگیزه شما برای ادامه دادن ورزش نیز افزایش می‌یابد.

 

چگونه می‌توانم چربی بدن‌ام را بسوزانم؟

ماهیچه‌های خود را تقویت کنید

تقویت ماهیچه یعنی شما قادر خواهید بود ورزش‌های سخت‌تری انجام دهید. در این صورت تعادل ماهیچه‌های شما بیشتر می‌شود و خطر آسیب دیدگی در شما کاهش ‌می‌یابد. پیلاتش و یوگا ورزش‌هایی فوق‌العاده برای تقویت ماهیچه‌ها هستند.

 

بدن خود را به چالش بکشید

هر چه بیشتر در طول ورزش بدن خود را به چالش بکشید، انرژی بیشتری خواهید سوزاند. اگر آن‌قدر ورزش کنید تا عرق کنید، کالری و چربی بیشتری خواهید سوزاند. پس از اتمام هر ورزش، شما باید احساس درد و خستگی کنید. به خودتان خیلی سخت نگیرید، فقط تا حدی که احساس کنید برای‌تان مفید است.

 

روی بخش‌های بزرگ‌تر عضلانی کار کنید

اگر شما روی بخش‌های بزرگ‌تر عضلانی کار کنید، کالری بیشتر و در نتیجه چربی بیشتری خواهید سوزاند. زیرا بخش‌های بزرگ‌تر عضلانی شامل ماهیچه‌های بیشتری است و باعث می‌شود که در یک زمان روی ماهیچه‌های بیشتری کار کنید. برای مثال تمریناتی مانند دراز و نشست و اسکات روی بخش‌های بزرگ‌تر عضلانی کار می‌کند و به این معنی است که شما مقدار کالری بیشتری حین تمرینات می‌سوزانید. اگر چه این روش راهی سریع برای از دست دادن چربی بدن است اما به خاطر بسپارید که باید روی هر ماهیچه نیز به طور جداگانه کار کنید تا هیچ قسمتی از بدن‌تان نادیده گرفته نشود. در این صورت ماهیچه‌های بدن شما به تعادل خواهند رسید، عضلات شما قوی‌تر خواهد شد و شما کالری بیشتری خواهید سوزاند، حتی زمانی که روی مبل نشسته‌اید.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه