نی نی بان: بعضی از مادران در طول شب کنار کودک خود می خوابند در حالی که بعضی دیگر این‌گونه نیستند. آن‌ها تخت کودک را کنار تخت خود قرار می‌دهند تا در مواقع لازم به او دسترسی داشته باشند. معمولا مادرانی که خسته و عصبی از تقسیم تخت خود هستند، این روش را ترجیح می‌دهند. اگر شما می‌خواهید همچین کاری انجام دهید، مطمئن شوید که نه تخت شما و نه تخت کودک‌تان تکان نمی‌خورد و شکاف و فاصله‌ای بین آن‌ها به وجود نمی‌آید. طبق تحقیقی از دانشگاه دورهام، 63% والدین معمولا کودکان‌شان را با خود به تخت‌خواب می‌ ...

نی نی بان: بعضی از مادران در طول شب کنار کودک خود می خوابند در حالی که بعضی دیگر این‌گونه نیستند. آن‌ها تخت کودک را کنار تخت خود قرار می‌دهند تا در مواقع لازم به او دسترسی داشته باشند. معمولا مادرانی که خسته و عصبی از تقسیم تخت خود هستند، این روش را ترجیح می‌دهند. اگر شما می‌خواهید همچین کاری انجام دهید، مطمئن شوید که نه تخت شما و نه تخت کودک‌تان تکان نمی‌خورد و شکاف و فاصله‌ای بین آن‌ها به وجود نمی‌آید.

 

 

یک نیاز حیاتی مادر، خوابیدن یادتان نرود! - تصویر 1

 

طبق تحقیقی از دانشگاه دورهام، 63% والدین معمولا کودکان‌شان را با خود به تخت‌خواب می‌برند. بنابراین به جای این سوال که «آیا ایمن است با کودک خود بخوابم؟» باید بپرسید «چگونه با امنیت کافی کنار کودک خود بخوابم؟»

 

به یاد داشته باشید، هر طوری که می‌خوابید، ضروری است محیط امن‌ای را برای خواب او فراهم کنید. اگر می‌خواهید با کودک خود بخوابید، هم شما و هم همسرتان باید از این تصمیم احساس راحتی کنید و مسئولیت‌ حفاظت از او را به عهده بگیرد. در این جا نکاتی را که باید توجه کنید، آورده‌ایم:

 

1.      اگر تحت تاثیر مواد خاصی مثل داروهای پزشکی(برای نمونه آنتی‌هیستامین) هستید، بهتر است با کودک خود نخوابید، زیرا شما را به خواب‌ای عمیق فرو می‌برد و آگاهی‌تان را از کودک‌تان در طول شب کاهش می‌دهد.

 

2.      اگر شما یا همسرتان سیگار می‌کشید، بهتر است کنار کودک‌تان نخوابید. اگر مادر در طول بارداری یا پس از آن سیگار بکشد، خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد افزایش می‌یابد.  شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پدری که در طول بارداری همسرش سیگار می‌کشد نیز این خطر را افزایش می‌دهد و اگر ��ر دو سیگاری باشند، خطر دو برابر می‌شود. در واقع بهتر است به افراد سیگاری اجازه ندهید نزدیک کودک‌تان شوند.

 

3.      روی سطحی صاف و محکم بخوابید. (از تخت‌های آب‌ای استفاده نکنید.) و مطمئن شوید تشک کاملا اندازه تخت‌تان است.

 

4.      روی مبل نخوابید زیرا ممکن است کودک به راحتی به پایین یا بین شکاف آن بیافتد.

 

5.      از گرم کردن سر کودک بپرهیزید و آن را با پتو نپوشانید. از پتو‌های برقی استفاده نکنید. کودک با بدن شما گرم خواهد شد. بنابراین از لباس پوشاندن بیش از حد او خودداری کنید و از تماس با پوست نرم او لذت ببرید.

 

6.       اگر موهای‌تان بلند است، آن‌ را پشت‌تان ببندید تا مانع شما و کودک‌تان نشود.

 

7.      از مصرف اسپری‌های عطردار مو، بو زداها و عطرها بپرهیزید. این مواد نه تنها مانع عطر طبیعی بدن که کودک را جذب می‌کند، می‌شوند بلکه ممکن است بینی کوچک نوزاد را مسدود کند.

 

8.      بندهایی را که روی لباس خواب‌تان وجود دارد بکنید، زیرا ممکن است برای کودک خطر خفگی داشته باشد.

 

9.      بهتر است کودک را کنار مادر بخوابانید، نه بین مادر و پدر. زیرا خواب مردها عمیق‌تر است و ممکن است برای کودک خطرناک باشد.

 

10.  مراقب باشید کودک از روی تخت به پایین غلت نزند. طبق نظر متخصص کودکان، ویلیام سرز: «کودکان به طور خودکار به سمت گرمای بدن جذب می‌شوند.» شاید لازم باشد تخت را به دیوار بچسبانید یا فضای خالی بین تخت و دیوار را با بالشت و پتو پر کنید یا از نرده‌های محافظ استفاده کنید.

 

11.  اگر کودک‌ شما زیر 9 ماه است، به کودک بزرگ‌تان اجازه ندهید با او بخوابد. کودک بزرگ‌تان به اندازه شما هنگام خواب به نوزاد آگاهی ندارد.

 

12.  هیچ‌گاه کودک‌تان را بدون مراقبت روی تخت خودتان تنها نگذارید.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه